Toggle Αναζήτηση

  1. Home
  2. ...
  3. Ιδρυμα Unilever Foundation
  4. Save the Children:Εκστρατεία «Every One»

Save the Children:Εκστρατεία «Every One»

Ως μέρος της δέσμευσής μας για τη βιώσιμη διαβίωση, το Ίδρυμα Unilever Foundation συνεργάζεται με την οργάνωση Save the Children για να βελτιώσει τις ζωές 2 εκατομμυρίων παιδιών και των μητέρων τους έως το 2016, παρέχοντας πρόσβαση σε επαγγελματίες του τομέα υγείας, σε βασική διατροφή και σωτήρια εμβόλια.

Προοδεύουμε σώζοντας ζωές

Από το 1990, ο αριθμός των παιδιών που πεθαίνουν κάθε χρόνο έχει μειωθεί σχεδόν στο μισό. Από 12 εκατομμύρια σε 6,6 εκατομμύρια το 2012, με την αποτροπή 90 εκατομμυρίων θανάτων παιδιών σ' αυτήν την περίοδο.

Αυτή η δραματική πρόοδος μάς έχει φέρει σε ένα ορόσημο στην ιστορία της ανθρωπότητας. Θα μπορούσε να είμαστε η πρώτη γενιά στην οποία κανένα παιδί δεν θα πεθαίνει από διάρροια ή πνευμονία. Μια γενιά στην οποία κανένα παιδί δεν θα λιμοκτονεί μέχρι θανάτου ή που δεν θα είναι καταδικασμένο σε μια ζωή ισόβιας πείνας.

Ωστόσο, 18.000 παιδιά εξακολουθούν να πεθαίνουν κάθε μέρα, κυρίως από ασθένειες για τις οποίες γνωρίζουμε την θεραπεία ή την πρόληψή τους, ή απλά επειδή δεν μπορούν να βρουν αρκετό φαγητό.

Πρόσβαση σε επαγγελματίες υγείας

Για να σταματήσει αυτή η αδικία, το Ίδρυμα Unilever σε συνεργασία με τον οργανισμό Save the Children κάνει μια τριετή δέσμευση της τάξεως των € 15.000.000 για την μεγαλύτερη εκστρατεία που έγινε ποτέ για τα παιδιά: την καμπάνια EVERY ONE. Ως επικεφαλής παγκόσμιος έταιρος, η Unilever συνεργάζεται με την οργάνωση Save the Children για να σταματήσουν οι θάνατοι εκατομμυρίων παιδιών και των μητέρων τους.

Μαζί έχουμε εντοπίσει πέντε χώρες προτεραιότητας - Μπαγκλαντές, Κίνα, Κένυα, Νιγηρία και Πακιστάν για να βελτιώσουμε την πρόσβαση σε επαγγελματίες υγείας, για να εξασφαλίσουμε ότι τα παιδιά που έχουν ανάγκη προσεγγίζονται μέσα από προγράμματα διατροφής και σωτήρια εμβόλια.

Η συνεργασία παρέχει επίσης μια πλατφόρμα για τη δημιουργία δημόσιας και πολιτικής στήριξης. Μαζί θα συνεργαστούμε για να προκαλέσουμε μια παγκόσμια «επανάσταση» για την επιβίωση των παιδιών και να επιταχύνουμε την πρόοδο σε αυτόν τον τομέα. Έτσι, εκατομμύρια παιδιά θα έχουν την ευκαιρία σε μια υγιή ανάπτυξη και στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων τους. Θέλουμε να εμπνεύσουμε ανθρώπους από όλο τον κόσμο να συμμετάσχουν στον σκοπό αυτό.

Εκτός από τη βασική συμμετοχή του στην καμπάνια EVERY ONE του προγράμματος Save the Children, το Ίδρυμα Unilever υποστηρίζει επίσης τοπικά προγράμματα στην Αυστραλία, Βολιβία, Βραζιλία, Δομινικανή Δημοκρατία, Αίγυπτο, Αϊτή, Ιταλία, Ιαπωνία, Μεξικό, Νέα Ζηλανδία, Περού, Σρι Λάνκα, Σουηδία, στις Φιλιππίνες και το Ηνωμένο Βασίλειο. Αυτές οι συνεργασίες βοηθούν στην υποστήριξη των εθνικών προγραμμάτων Save the Children, διευθετώντας βασικά ζητήματα στις κοινότητες στις οποίες δραστηριοποιείται η Unilever.

Υποστήριξη για καταστάσεις έκτακτης ανάγκης

Δεν σταματά εκεί. Το Ίδρυμα Unilever έχει επίσης δεσμευτεί να υποστηρίξει τις εργασίες του προγράμματος Save the Children σε έκτακτες ανάγκες πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από καταστάσεις έκτακτης ανάγκης. Συγκεκριμένα, υποστηρίζουμε το πρόγραμμα Save the Children στη Μιανμάρ, τις Φιλιππίνες, τη Σομαλία, το Νότιο Σουδάν και τη Συρία.

Η Unilever υποστηρίζει επίσης το πρόγραμμα Ανθρωπιστικών Επαγγελματιών Υγείας (Humanitarian Health Workers) του προγράμματος Save the Children, για να ενισχύσει σημαντικά τη δυνατότητα των επαγγελματιών υγείας στην πρώτη γραμμή, ώστε να διασφαλιστεί ότι τα παιδιά που εμπλέκονται στις πιο απελπιστικές καταστάσεις θα λάβουν τη φροντίδα που χρειάζονται. Μέσω αυτής της υποστήριξης, έχουμε ενεργοποιήσει το πρόγραμμα Save the Children για να ανταποκριθούμε στις μεγαλύτερες καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, όπως και εκείνες που δεν ανακοινώνονται στα πρωτοσέλιδα.

Συμμετοχή των καταναλωτών & των εργαζομένων

Εμπλέκουμε επίσης τους καταναλωτές και τους λιανοπωλητές μας μέσω του Wall's Ice Cream (η αντίστοιχη Algida του εξωτερικού), η οποία είναι μία από τις μεγαλύτερες παγκόσμιες μάρκες της Unilever. Έχουμε ξεκινήσει μια εκστρατεία με το πρόγραμμα Save the Children για την ευαισθητοποίηση και την παροχή μιας ευκαιρίας στο κοινό να υποστηρίξει το έργο του προγράμματος Save the Children. Το 2013 η καμπάνια ξεκίνησε με επιτυχία στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιταλία και το 2014 ξεκινάει στη Σουηδία και τις Φιλιππίνες.

Οι εργαζόμενοί μας έχουν επίσης την ευκαιρία να συνεργαστούν άμεσα, με επισκέψεις στις επί τόπου δραστηριότητες του προγράμματος σε διάφορες χώρες και να επιστρέψουν με προσωπικές εντυπώσεις που θα μοιραστούν τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά (δείτε τις καρτέλες Unilever Ambassador στην αριστερή πλευρά).

Έως το τέλος του πρώτου έτους των εργασιών του προγράμματος εταιρικής σχέσης, στοχεύουμε να έχουμε βοηθήσει περισσότερους από 1 εκατομμύριο ανθρώπους ώστε να αποκτήσουν πρόσβαση σε επαγγελματίες υγείας, βασική διατροφή και σωτήριες παρεμβάσεις για τη ζωή τους. Αναμένουμε ότι θα έχουν εκπαιδευτεί έως 5.000 πάροχοι υπηρεσιών υγείας και ότι θα έχουν ωφεληθεί άμεσα έως και 550.000 γυναίκες και παιδιά ως αποτέλεσμα της υποστήριξής μας - κάτι που αποτελεί μια σημαντική συμβολή στον τερματισμό των αποτρέψιμων παιδικών θανάτων.

«Έχουμε σημειώσει εντυπωσιακή πρόοδο τα τελευταία χρόνια, στη μείωση των θανάτων των παιδιών. Αυτό είναι ενθαρρυντικό. Θα μπορούσαμε να είμαστε η γενιά που θα εξασφαλίσει ότι κανένα παιδί δεν θα πεθάνει από ασθένειες που μπορούν να προληφθούν, όπως η διάρροια και η πνευμονία. Η συνεργασία με τη Unilever που σώζει ζωές, θα μπορούσε να είναι ο καταλύτης που θα οδηγήσει και θα επιταχύνει την πρόοδο αυτή.» - Justin Forsyth, Διευθύνων Σύμβουλος, Save the Children UK.

Unilever Ambassadors

Unilever Ambassador 2014

Chronic malnutrition is having significant long-term repercussions on children’s physical and cognitive development in Bangladesh and impacting the country’s future development. Through the Unilever Foundation’s global partnership with Save the Children we are working to tackle malnutrition and improve the health and well-being of children in some of Bangladesh’s poorest communities.

Osita’s story

The 2014 Unilever Foundation Global Ambassador for Save the Children, Osita Abana, an assistant communications manager from Nigeria, travelled to Bangladesh to see some of the projects in action and meet the local communities.

Watch the video above of Osita in Bangladesh to see how Unilever and Save the Children are working together to help build a brighter future for children in line with Unilever’s Sustainable Living Plan goals.

Malnutrition in Bangladesh

Chronic malnutrition affects 41% of all children in Bangladesh and is one of the key underlying reasons that one in 19 children in the country do not make it to their fifth birthday. For those who survive beyond their fifth birthday, chronic malnutrition can have long-lasting effects and prevent children from achieving their potential in life: it is estimated that malnourished children earn 20% less in adulthood. Malnutrition also has an impact on Bangladesh’s economy, estimated to cost approximately US$1 billion a year in lost economic productivity.

Save the Children is working with local communities and the government of Bangladesh to ensure that children and their families have access to nutritious food and the essential healthcare they need. Through our partnership we are facilitating the scale-up of the government’s National Nutritional Service by equipping clinics and training health workers. At a community level, Save the Children is working directly with families to improve their access to nutritious food and increase their livelihood opportunities.

“I believe every child has a right to a happy and healthy childhood. It was inspiring to see how Save the Children is providing life-changing interventions and tackling malnutrition from all angles,” Osita says. 

Breaking the cycle of malnutrition

He visited health facilities in Satkania in the south-east of the country to meet health workers and mothers benefiting from Save the Children’s work. Osita says: “It was really fascinating to see how simple solutions help – solutions most of us take for granted, such as teaching women the correct ways to position their babies during breastfeeding and how to provide a balanced diet containing essential nutrients for children using local foods.”

He also spent time at a project to reduce chronic malnutrition in Mollarhat, in south-west Bangladesh, where mothers are taught about basic nutrition and how to set up vegetable gardens in their homesteads, not only to grow vegetables for their family but also to sell the surplus to provide a new source of income. Men also receive training to learn how to run their small business successfully.

Osita says: “Save the Children is helping communities to lift themselves out of poverty. I visited families who have doubled or tripled their monthly income just six months after starting their businesses. With their improved earnings, parents are motivated to give their children opportunities they never had.”

The power of partnership

With Unilever’s support, Save the Children has reached over 167,000 children and their families in Bangladesh in the first year of the projects. The programme has improved 125 health clinics and has trained more than 1,800 health workers to provide life-saving support to children in Bangladesh.

As the two programmes in Satkania and Mollarhat continue, Unilever’s support will enable thousands more children and their families to access the necessary healthcare and nutritious food they need, and encourage them to improve their livelihoods, helping end the cycle of chronic malnutrition. 

Unilever Ambassador 2013

In 2012, the Unilever Foundation (‘the Foundation’) launched the Unilever Foundation Challenge, a companywide initiative designed to build employees’ awareness of and engagement with the Foundation and its global partners.

Journey to China

Two Unilever employees - Dana Buchanan, a senior brand manager from Australia, and Carlos Castillo Cano, from Customer Development in Spain – were selected to become Unilever Foundation Global Ambassadors and to visit Save the Children projects in China.

China is one of five countries where Unilever is supporting Save the Children’s biggest ever global campaign EVERY ONE. As a lead global partner of EVERY ONE, Unilever is working with Save the Children to stop the needless deaths of millions of children and their mothers.

Watch this video above about Dana and Carlos’s visit to China and the impact our partnership is having.

Bridging the gap

Over the past 30 years, China has experienced an average 10% annual growth. In spite of this, large social disparities remain. Our partnership is helping to bridge the gap and aims to equip 30,000 caregivers to help children grow up healthily, benefitting 20,000 children directly and 200,000 people indirectly.

Carlos and Dana travelled to Shanghai and Sichuan to see firsthand how the projects work.

The first stop in the outskirts of Shanghai was Sumin village. Here the pair met mothers at a migrant community health centre, where they attend workshops which give vital advice about healthcare during pregnancy, newborn care and the prevention of childhood diseases.

“The project we saw was very impressive, seeing doctors who are already retired but are giving their time to help new mothers and give their children the best possible life,” says Carlos.

Next the Ambassadors visited a kindergarten and had the opportunity to meet members of the community in their homes.

“Meeting the mothers and children and seeing how these families live really helped me to understand the challenges that vulnerable migrant communities face,” Dana reflected.

Building a sustainable future

From Shanghai, Dana and Carlos travelled to Hongya County, Sichuan province, where they visited two projects which are being implemented by Save the Children and a local partner, the China Development and Research Foundation.

First they saw the Village Early Education Centre Programme, which trains volunteer teachers to increase their capacity to develop children’s social skills. Then, in the remote Taoyuan village, the Ambassadors saw a project that is helping to improve the education and nutrition of children.

Carlos says: “To see the work we’re doing in the field firsthand to help the people who are in greatest need is a very interesting experience.”

The visit had a big impact on the Ambassadors, who have come back inspired to help bring the partnership to life for colleagues and encourage other employees to support the Foundation’s commitment to Save the Children’s EVERY ONE campaign.

Πίσω στην κορυφή