Διανύουμε τον όγδοο χρόνο εφαρμογής του Σχεδίου Δράσης για την Αειφορία της Unilever και έχουμε σημειώσει σημαντική πρόοδο σε πολλούς από τους στόχους μας.
Δείτε το βίντεο παρακάτω ή επισκεφτείτε τη σελίδα με τα κυριότερα επιτεύγματά μας.
Μάθαμε πολλά αυτά τα χρόνια. Σίγουρα οι νέες τεχνολογίες, τα νέα επιχειρηματικά μοντέλα και οι νέοι τρόποι σκέψης διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην προσπάθειά μας να φέρουμε την αλλαγή που χρειάζεται ο κόσμος – άμεσα και σε ευρεία κλίμακα.
Αν και εξακολουθούμε να βρισκόμαστε αντιμέτωποι με πολλές προκλήσεις και δεν έχουμε όλες τις απαντήσεις, είναι σαφές ότι κινητήρια δύναμη για την ανάπτυξή μας είναι πώς κάνουμε τα πράγματα διαφορετικά.
«Το όραμά μας να κάνουμε την αειφορία καθημερινό τρόπο ζωής παραμένει ο σκοπός της επιχείρησής μας», δηλώνει ο CEO Alan Jope, «και θα συνεχίσουμε να τον υπηρετούμε με την Unilever να πρωτοστατεί στην προσπάθεια να τεθεί η επιχειρηματικότητα στην υπηρεσία του κοινού καλού. Όλο και περισσότερες από τις μάρκες μας θα έχουν ξεκάθαρο, θετικό κοινωνικό και περιβαλλοντικό αντίκτυπο.
Η προσέγγιση αυτή συμβαδίζει απόλυτα με τα κίνητρα των ανθρώπων μας, αλλά και με τις προσδοκίες των καταναλωτών μας. Αυτό δεν σημαίνει ότι βάζουμε το σκοπό πάνω από το κέρδος, είναι όμως αυτός, ο ίδιος ο σκοπός που οδηγεί στην επίτευξη του κέρδους.»
Παρουσιάζουμε εδώ μερικούς από τους τρόπους που καινοτομούμε θέλοντας να κάνουμε τη διαφορά.
Πρωτοποριακά βήματα προς μια κυκλική οικονομία για τα πλαστικά
Ως εταιρεία συσκευασμένων προϊόντων, είμαστε βαθιά ευαισθητοποιημένοι για τις επιπτώσεις που έχουν οι πλαστικές συσκευασίες στο περιβάλλον. Καινοτομούμε με νέες τεχνολογίες και επιχειρηματικά μοντέλα, ώστε να προωθήσουμε τη στρατηγική μας για μείωση της χρήσης πλαστικών, τη χρήση καλύτερων πλαστικών ή ακόμη και την πλήρη εξάλειψη των πλαστικών. Παράλληλα, όπου χρησιμοποιούμε πλαστικά, δεσμευόμαστε να ακολουθούμε πρακτικές μετάβασης σε μια κυκλική οικονομία.
Στην Ινδονησία, εφαρμόζουμε πιλοτικά μια πρωτοποριακή τεχνολογία για τα πολυστρωματικά πλαστικά που χρησιμοποιούνται στα σακουλάκια συσκευασίας. Στόχος είναι να μετατραπούν τα χρησιμοποιημένα σακουλάκια σε νέα πολυμερή με εμπορική εκμετάλλευση. Αν το αποτέλεσμα είναι θετικό, θα μπορούσε να αποτελέσει έναν τρόπο να εφαρμοστεί η κυκλική οικονομία στην ανακύκλωση αυτών των συσκευασιών, τόσο των δικών μας όσο και του κλάδου συνολικά.
Καινοτομούμε και στα επιχειρηματικά μοντέλα. Τον Ιανουάριο, ανακοινώσαμε μια συνεργασία με το πιλοτικό πρόγραμμα Loop, για αγορές χωρίς απόβλητα, στο πλαίσιο του οποίου τα προϊόντα παραδίδονται απευθείας στους καταναλωτές, κατόπιν επιστρέφονται και επαναγεμίζονται. Αναπτύξαμε για μερικές από τις μάρκες μας νέες φόρμουλες για την πλατφόρμα, όπως επαναγεμιζόμενα στικ αποσμητικών και δισκία καθαρισμού των δοντιών.
Αντιμετωπίζουμε την πρόκληση για μείωση της κατανάλωσης νερού με καινοτομία
Ο μεγαλύτερος αντίκτυπος κατά τη χρήση των προϊόντων μας στην κατανάλωση νερού από τους καταναλωτές είναι όταν κάνουν ντους, μπάνιο ή πλένουν τα ρούχα τους. Και αυτό είναι μεγάλη πρόκληση. Τα προγράμματα αλλαγής της συμπεριφοράς με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης νερού είχαν κάποια επιτυχία, αλλά η πρόοδος ήταν πολύ αργή. Αναπτύσσουμε επομένως νέα προϊόντα και συνθέσεις που χρειάζονται λιγότερο νερό, νερό χαμηλής ποιότητας ή καθόλου νερό.
Για παράδειγμα, δημιουργήσαμε το πρωτοποριακό σπρέι λεκάνης Domestos Flush Less, το οποίο απολυμαίνει και απομακρύνει τις οσμές χωρίς να χρειάζεται να τραβήξετε καζανάκι. Επειδή με κάθε τράβηγμα καταναλώνονται περίπου 9 λίτρα νερού, αυτή η καινοτόμος -αλλά απλή λύση- μπορεί να έχει σημαντική εφαρμογή στην εξοικονόμηση νερού στις περιοχές που πλήττονται από λειψυδρία. Δημιουργήσαμε, επίσης, τη σειρά Love Beauty and Planet, με conditioner που χρησιμοποιούν καινοτόμο τεχνολογία ώστε να διασπώνται σε μικρότερα μόρια και να ξεβγάζονται γρηγορότερα. Έτσι οι καταναλωτές μπορούν να χρησιμοποιούν λιγότερο νερό, μειώνοντας τη διάρκεια του ντους.
Ενίσχυση του εισοδήματος και των μέσων διαβίωσης, κυρίως για τις γυναίκες
Έχουμε τη δυνατότητα να επηρεάσουμε θετικά τις ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων μέσω των προϊόντων, των πρωτοβουλιών και των δράσεών μας κατά τη διάρκεια όλης της αλυσίδας παραγωγής και ανάπτυξής τους. Μια ιδιαίτερης σημασίας ομάδα είναι οι λιανοπωλητές μικρής κλίμακας σε αναδυόμενες αγορές, που συνήθως είναι γυναίκες. Εδώ, ψηφιακές καινοτομίες και λύσεις ηλεκτρονικού εμπορίου μπορούν πραγματικά να γκρεμίσουν τα εμπόδια, βελτιώνοντας το εισόδημα και συμβάλλοντας στην ανάπτυξη, με βάση το μοντέλο μας Shakti.
Η πρωτοβουλία μας Jaza Duka στην Κένυα - μια συνεργασία με την Mastercard – ψηφιοποιεί τις διαδικασίες αγοράς προμηθειών και πώλησης αγαθών, επιτρέποντας στους λιανοπωλητές να αποκτήσουν πρόσβαση σε τραπεζικό δανεισμό. Έτσι έχουν καλύτερο έλεγχο των αποθεμάτων τους, γιατί μπορούν να ανταποκρίνονται στη ζήτηση των καταναλωτών διατηρώντας στοκ.
Η πρωτοβουλία Kasha– στο πλαίσιο της συνεργασίας μας με το πρόγραμμα TRANSFORM – είναι ακόμη ένα παράδειγμα. Αυτή η πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου και περιεχομένου στη Ρουάντα πουλά και παραδίδει με εμπιστευτικότητα προϊόντα γυναικείας φροντίδας και ατομικής υγιεινής μέσω ενός καινοτόμου συστήματος διανομής που ενισχύει τη θέση των γυναικών και βοηθά στην ανάπτυξη.
Αξιοποιώντας τη δύναμη των φυτών για πιο υγιεινή διατροφή
Σημειώσαμε σημαντική πρόοδο τροποποιώντας τις συνθέσεις των προϊόντων μας με στόχο τη μείωση της περιεκτικότητας σε αλάτι, σάκχαρα και λιπαρά - 48% του όγκου του χαρτοφυλακίου μας, πληροί τα υψηλότερα διατροφικά πρότυπα, με βάση τις διεθνώς αναγνωρισμένες διατροφικές οδηγίες.
Σήμερα, όλο και περισσότεροι άνθρωποι θέλουν να αυξήσουν το ποσοστό που λαμβάνουν στη διατροφή σε τροφές φυτικής προέλευσης με φυσικά συστατικά. Η κάλυψη αυτής της καταναλωτικής ανάγκης συμβαδίζει απόλυτα με το όραμά μας για αειφόρο επιχειρηματική ανάπτυξη. Το χαρτοφυλάκιό μας εμπλουτίστηκε ανάλογα το 2018.
Για παράδειγμα, προσθέσαμε στην ποικιλία των προϊόντων μας vegan/μη γαλακτομικά προϊόντα. Τα παγωτά Ben & Jerry’s, Cornetto, Magic και Breyers κυκλοφορούν όλα σε παραλλαγές χωρίς γάλα. Επίσης, το 2018 αποκτήσαμε την εταιρεία «The Vegetarian Butcher» που φιλοδοξεί να γίνει το μεγαλύτερο εναλλακτικό «κρεοπωλείο» στον κόσμο με καινοτόμα υποκατάστατα κρέατος από πρώτες ύλες φυτικής προέλευσης.
Σημειώσαμε σημαντική πρόοδο αλλά έχουμε ακόμα πολλά να κάνουμε
Μπορεί να σημειώνουμε σημαντική πρόοδο για την επίτευξη των στόχων μας, όμως αναγνωρίζουμε ότι μερικοί από αυτούς είναι δύσκολο να επιτευχθούν μέχρι το τέλος του 2020. Αυτό δεν σημαίνει ότι εγκαταλείπουμε την προσπάθεια.
Τα απόβλητα είναι ένα καλό παράδειγμα. Τα παραγόμενα απόβλητα από τη χρήση των προϊόντων μας, ανά μονάδα κατανάλωσης, έχουν μειωθεί κατά 31% από το 2010. Κάναμε σημαντική πρόοδο στους τομείς όπου έχουμε τον άμεσο έλεγχο. Μειώσαμε τα απόβλητα από τις επιχειρηματικές λειτουργίες μας και αλλάξαμε τη σχεδίαση των συσκευασιών μας. Στους τομείς που δεν έχουμε τον άμεσο έλεγχο, η πρόοδος ήταν σχετικά αργή, παρά τη συτηματική προσπάθειά μας να ασκήσουμε επιρροή ώστε να αυξηθούν οι υποδομές συλλογής και ανακύκλωσης. Θα ενισχύσουμε τις προσπάθειές μας για τις συσκευασίες και για να αυξήσουμε τη ζήτηση για ανακυκλωμένες πρώτες ύλες.