Γρήγορη μετάβαση προς Περιεχόμενο

A purple background with a line-drawn rabbit and mouse in white.

27 μάρκες ενώνουν τις δυνάμεις τους για να υπερασπιστούν την ευρωπαϊκή απαγόρευση πειραμάτων σε ζώα

Οι εγκεκριμένες από την PETA μάρκες της Unilever συντάσσονται με το Dove, το The Body Shop και άλλους συνεργάτες, για να βοηθήσουν στη διατήρηση των cruelty free καλλυντικών στην Ε.Ε.

Την προηγούμενη εβδομάδα, η Dove, η μεγαλύτερή μας μάρκα στο χώρο της ομορφιάς, ένωσε τις δυνάμεις της με το The Body Shop και περισσότερους από 100 οργανισμούς προστασίας των ζώων, για να αντιταχθούν στην πολιτική που θέτει σε κίνδυνο την πολυετή απαγόρευση της Ε.Ε. στα πειράματα με ζώα για τη βιομηχανία καλλυντικών. Σήμερα, 27 ακόμα μάρκες της Unilever, εγκεκριμένες από την PETA, συμμετέχουν ενεργά στο εγχείρημα.

Όλες οι πιστοποιημένες μάρκες μας από την PETA, συμπεριλαμβανομένων των TRESemmé, Simple, Love Beauty και Planet, Sunsilk και πολλών άλλων ακόμα, καλούν τους καταναλωτές να αναλάβουν δράση και να ασκήσουν πίεση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για να διατηρήσει την απαγόρευση.

Πώς μπορούν οι πολίτες της Ε.Ε. να συνδράμουν στη διατήρηση της απαγόρευσης;

Παρά το γεγονός, ότι η απαγόρευση των πειραμάτων σε ζώα για τη βιομηχανία καλλυντικών ήταν πρωτοποριακή απόφαση στην ΕΕ, και οδήγησε σε ανάλογες απαγορεύσεις και σε άλλες χώρες ανά τον κόσμο, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Χημικών Προϊόντων (ECHA) ζητάει τώρα νέα πειράματα σε ζώα, για συστατικά που έχουν χρησιμοποιηθεί με ασφάλεια και υπάρχουν στην παραγωγή εδώ και πολλά χρόνια.

Οι μάρκες μας που έχουν εγκριθεί από την PETA, μαζί με τη Dove, το The Body Shop και τους συνεργάτες τους, συμπεριλαμβανομένων των People for the Ethical Treatment of Animals (PETA), Cruelty Free Europe, Humane Society International, Eurogroup for Animals και του Ευρωπαϊκού Συνασπισμού για τον Τερματισμό των Πειραμάτων σε Ζώα, καλούν τους καταναλωτές να αναλάβουν δράση. Έχουν ξεκινήσει από κοινού μια Πρωτοβουλία Ευρωπαίων Πολιτών (ECI), η οποία καλεί τους νομοθέτες της ΕΕ να υπερασπιστούν την απαγόρευση και να δεσμευτούν για τη χάραξη σταθερής, σταδιακής πορείας, με στόχο την καθολική κατάργηση των πειραμάτων σε ζώα στην Ε.Ε.

Η ECI πρωτοβουλία είναι ένας επίσημος μηχανισμός για τους καταναλωτές, με σκοπό τη συμμετοχή τους στη διαμόρφωση των νόμων εντός της ΕΕ και είναι ανοιχτή σε όλους τους πολίτες της. Ο στόχος είναι να φτάσουμε στον απαιτούμενο αριθμό των 1ος εκατομμυρίου υπογραφών, στον μέγιστο δυνατό χρόνο.

Η συλλογή ενός εκατομμυρίου υπογραφών, θα είναι ένα σαφές μήνυμα στην Ευρώπη, ότι οι απαιτήσεις του ECHA για νέα πειράματα, ως έσχατη προσφυγή, αντιβαίνουν στην πολιτική της ίδιας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για δοκιμές σε ζώα και αντιτίθενται στις επιθυμίες των πολιτών της ΕΕ.

Μόνο την τελευταία εβδομάδα, η ECI έλαβε 83,000 υπογραφές και ο αριθμός αυτός αυξάνεται καθημερινά. Βρείτε στο κάτω μέρος αυτής της σελίδας τον σύνδεσμο προς την ECI και αν πληροίτε τις προϋποθέσεις, υπογράψτε.

Χρησιμοποιήστε την επιστήμη, όχι τα ζώα

Πάνω από 40 χρόνια, οι επιστήμονές μας πρωτοπορούν δημιουργώντας ασφαλή προϊόντα χωρίς δοκιμές στα ζώα. Συνεργαζόμαστε με περισσότερες από 70 κορυφαίες επιστημονικές ομάδες παγκοσμίως, για να επιταχύνουμε την ανάπτυξη και την αποδοχή εναλλακτικών τρόπων λειτουργίας από μεθόδους που στηρίζονται στις δοκιμές στα ζώα. Συνεργαζόμαστε με εταίρους, ΜΚΟ και κράτη, μοιραζόμαστε εμπειρία και επιστημονική γνώση για την ασφάλεια, υποδεικνύοντας έμπρακτα πρωτοποριακή εφαρμογή, προκειμένου να διασφαλίσουμε ότι τα προϊόντα μας είναι ασφαλή. Κατά συνέπεια, η Unilever συγκαταλέγεται στις μόλις πέντε εταιρείες που έχουν καταχωρηθεί στη λίστα της PETA ως «εταιρείες που συμβάλλουν σε θεσμικές αλλαγές».

«Δεν υπάρχει λόγος για δοκιμές των καλλυντικών προϊόντων ή των συστατικών που χρησιμοποιούνται σε αυτά, σε ζώα. Οι προτάσεις του ECHA συνιστούν σοβαρή απειλή στην πρόοδο που έχει σημειώσει η βιομηχανία, με σκοπό τον τερματισμό των δοκιμών σε ζώα στην προσπάθεια να διασφαλιστεί η ασφάλεια των καλλυντικών και άλλων καταναλωτικών προϊόντων», σημειώνει η Julia Fentem, επικεφαλής του Κέντρου Ασφάλειας και Περιβάλλοντος της Unilever.

Η Τζούλια προσθέτει: «Εάν οι προτάσεις αυτές ‘περάσουν’, εκατοντάδες χιλιάδες ζώα είναι πιθανό να υποβληθούν σε περιττά πειράματα, τη στιγμή που καινοτόμες προσεγγίσεις που βασίζονται σε κορυφαία επιστήμη και τεχνολογία προσφέρουν αξιόπιστες εναλλακτικές λύσεις έναντι των πειραμάτων σε ζώα. Ναι στην επιστήμη, όχι στα πειράματα σε ζώα.

Η συγκεκριμένη αλλαγή έχει τη δυνατότητα να επηρεάζει όλες τις cruelty free μάρκες. Σε αυτές συμπεριλαμβάνονται και οι σηματοδοτούμενες ως «non animal testing» αλλά και οι «vegan», τις οποίες οι καταναλωτές εγκρίνουν και αναγνωρίζουν. Τρία τέταρτα των ενηλίκων στα κράτη - μέλη της ΕΕ συμφωνούν, ότι τα πειράματα της βιομηχανίας καλλυντικών σε ζώα και τα συστατικά τους δεν είναι αποδεκτά, ανεξαρτήτως συνθηκών*.

Τηρώντας τις δεσμεύσεις μας για τη Θετική Ομορφιά

Νωρίτερα φέτος, ανακοινώσαμε το όραμα της Unilever για τη Θετική Ομορφιά, δεσμευόμενοι να ενεργούμε θέλοντας να εξασφαλίσουμε περισσότερο καλό για τους ανθρώπους και τον πλανήτη, παρά για λιγότερο κακό. Στο πλαίσιο των δεσμεύσεών μας, ενισχύσαμε το έργο και τις συνεργασίες μας στηρίζοντας τις εκκλήσεις για παγκόσμια απαγόρευση των πειραμάτων σε ζώα από τη βιομηχανία καλλυντικών μέχρι το 2023 - απαίτηση που τέθηκε για πρώτη φορά από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο το 2018.

“Το πρωτοποριακό έργο της Unilever στην ασφαλή δημιουργία αγαθών χωρίς δοκιμές σε ζώα είναι καθοριστικό για την πρόοδο που έχει σημειώσει ο κόσμος σε σχέση με την παγκόσμια απαγόρευση των πειραμάτων σε ζώα για τη βιομηχανία καλλυντικών", σημειώνει ο εκπρόσωπος της Mimi Bekhechi .

«Μόνο με τη συλλογική δράση εταιρειών, καταναλωτών, ΜΚΟ και κρατών μπορούμε να επιτύχουμε τις αλλαγές που επιθυμούν να δουν οι πολίτες. Είναι πράγματι λυπηρό, που για άλλη μια φορά πρέπει να δώσουμε μια μάχη, την οποία οι πολίτες της Ευρώπης πίστευαν ότι είχε ήδη κερδηθεί. Ωστόσο, μπορούμε ακόμα να πείσουμε τους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων να αφουγκραστούν, να προστατεύσουν τις πρωτοποριακές απαγορεύσεις και να διασφαλίσουν με συντονισμένες ενέργειες τον τερματισμό του βασανισμού ζώων στα εργαστήρια της ΕΕ μία για πάντα, με μια επιτυχημένη Πρωτοβουλία Ευρωπαίων Πολιτών».

*Μία έρευνα της Savanta ComRes για την Cruelty Free Europe αποκαλύπτει, ότι τα τρία τέταρτα των ενηλίκων στα κράτη - μέλη της ΕΕ συμφωνούν ότι τα πειράματα σε ζώα για προϊόντα καλλυντικών και τα συστατικά τους είναι μη αποδεκτά ανεξαρτήτως συνθηκών.