Στο πλαίσιο του Παγκόσμιου Σχεδίου Δράσης μας για την Αειφορία (USLP), η Unilever έχει μακρά ιστορία σε προγράμματα που στοχεύουν στην κοινωνική αλλαγή, από τη βελτίωση της υγείας και της ευημερίας περισσότερων του 1 δισεκατομμυρίου ανθρώπων, έως τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου εκατομμυρίων ακόμα.
Είμαστε περήφανοι γι’ αυτά που έχουμε πετύχει. Ωστόσο γνωρίζουμε μετά βεβαιότητας, ότι πρέπει να κάνουμε περισσότερα, επειδή οι κοινωνικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι έχουν αυξηθεί σημαντικά.
Το 2019, για παράδειγμα, περισσότεροι από 630 εκατομμύρια εργαζόμενοι παγκοσμίως - σχεδόν 1 στους 5 του εργατικού δυναμικού - δεν είχαν ικανοποιητικές απολαβές για να ξεφύγουν, οι ίδιοι και οι οικογένειές τους, απ’ τη φτώχεια.
Γι 'αυτό ανακοινώνουμε ένα σύνολο φιλόδοξων δεσμεύσεων και δράσεων ώστε να συμβάλλουμε στη δημιουργία μίας πιο δίκαιης και χωρίς αποκλεισμούς κοινωνίας. Πιο αναλυτικά οι δεσμεύσεις μας περιλαμβάνουν:
«Οι δύο μεγαλύτερες απειλές που αντιμετωπίζει ο κόσμος σήμερα είναι η κλιματική αλλαγή και η κοινωνική ανισότητα», αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της Unilever, Alan Jope. «Ο προηγούμένος χρόνος έχει δίχως αμφιβολία διευρύνει το κοινωνικό χάσμα και απαιτείται αποφασιστική και συλλογική δράση για τη δημιουργία μιας κοινωνίας που συμβάλλει στη βελτίωση του βιοπορισμού, αποδέχεται τη διαφορετικότητα, καλλιεργεί το ταλέντο και προσφέρει ευκαιρίες σε όλους».
Βελτιώνοντας το βιοτικό επίπεδο
Η εξασφάλιση ότι οι άνθρωποι έχουν ένα μισθό επαρκούς διαβίωσης είναι ένα καθοριστικό βήμα προς την οικοδόμηση μιας πιο δίκαιης και χωρίς αποκλεισμούς κοινωνίας. Επιτρέπει στους ανθρώπους να διαθέτουν ένα αξιοπρεπές βιοτικό επίπεδο, το οποίο καλύπτει τις βασικές τους ανάγκες, όπως διατροφή, στέγαση και υγειονομική περίθαλψη.
Οι εργαζόμενοί μας το έχουν εξασφαλίσει αυτό. Τώρα θέλουμε να διασφαλίσουμε το ίδιο για περισσότερα άτομα πέρα από το δικό μας εργατικό δυναμικό, εστιάζοντας συγκεκριμένα στους πιο ευάλωτους εργαζόμενους στη μεταποίηση και τη γεωργία. Για την επίτευξη αυτού του στόχου θα συνεργαστούμε με τους προμηθευτές μας, άλλες επιχειρήσεις, κυβερνήσεις και ΜΚΟ για την προώθηση αλλαγών σε όλα τα στάδια του συστήματος και θα ενθαρρύνουμε την υιοθέτηση πρακτικών επαρκούς διαβίωσης.
Ταυτόχρονα, θα βοηθήσουμε 5 εκατομμύρια μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ) στην εφοδιαστική μας αλυσίδα να αποκτήσουν πρόσβαση σε δεξιότητες, χρηματοδότηση και τεχνολογία για την ανάπτυξη της επιχείρησής και της αύξησης των εσόδων τους. Οι ΜμΕ με τις οποίες συνεργαζόμαστε είναι συχνά επιχειρήσεις λιανικής, οι οποίες διευθύνουν ανεξάρτητα καταστήματα, πρατήρια και περίπτερα ή μικροεπιχειρηματίες που πραγματοποιούν πωλήσεις στο δρόμο ή πόρτα-πόρτα.
Δημιουργία ευκαιριών μέσω της ένταξης
Η Unilever έχει καταστεί εδώ και καιρό ένθερμος υποστηρικτής της ευρύτερης διαφορετικότητας και της ενσωμάτωσης. Είμαστε περήφανοι που πετύχαμε ισορροπία μεταξύ των φύλων σε όλα τα διοικητικά μας συμβούλια παγκοσμίως, αλλά υπάρχει ακόμα περιθώριο βελτίωσης - για τις γυναίκες και επίσης για άλλες υπο-εκπροσωπούμενες ομάδες. Σε αυτές συμπεριλαμβάνονται άτομα με αναπηρίες, άτομα από κοινότητες ΛΟΑΤΚΙ + καθώς και φυλετικές και εθνικές μειονότητες.
Θα υιοθετήσουμε προοδευτική πολιτική και πρακτικές που θα εξαλείψουν τις προκαταλήψεις και τις διακρίσεις ώστε να δημιουργηθεί μια κουλτούρα που θα είναι δίκαιη για όλους. Αρχικά, θα εφαρμόσουμε αυτή την πολιτική στις προσλήψεις και θα θέσουμε τα top στελέχη μας υπεύθυνα να στηρίξουν τους νέους εργαζόμενους να διακριθούν. Πέραν των δικών μας δραστηριοτήτων, έως το 2025, θα δαπανήσουμε €2 δισεκατομμύρια στις ΜμΜΕ οι οποίες ανήκουν ή/και διευθύνονται από άτομα προερχόμενα από διαφορετικές και υπο-εκπροσωπούμενες κοινότητες, υποστηρίζοντάς τις, προσφέροντας πρόσβαση σε δεξιότητες, χρηματοδότηση και ευκαιρίες δικτύωσης.
Θα ασχοληθούμε επίσης με την έλλειψη εκπροσώπησης αυτού του κοινού στις διαφημίσεις μας. Συγκεκριμένα, θα χρησιμοποιήσουμε την επιρροή των μαρκών μας για να συνδράμουμε στην αντιμετώπιση της επικράτησης των στερεοτύπων που διαιωνίζονται συχνά μέσω της διαφήμισης και να προωθήσουμε μια πιο ανοιχτή εκπροσώπηση των ανθρώπων.
Προετοιμασία των ανθρώπων για μελλοντική απασχόληση
Καθώς συνδράμουμε στη δημιουργία μιας πιο δίκαιης και χωρίς αποκλεισμούς κοινωνίας, αναγνωρίζουμε ότι οι αλλαγές στον κόσμο της εργασίας θα επηρεάσουν τις προοπτικές απασχόλησης πολλών ανθρώπων. Πολλοί σύγχρονοι τρόποι εργασίας - ρόλος χώρος, ωράριο, δεξιότητες - εξελίσσονται ραγδαία.
Θα διασφαλίσουμε ότι έως το 2025, όλοι οι εργαζόμενοί μας θα διαθέτουν ένα σύνολο δεξιοτήτων, που θα τους βοηθήσουν να διευρύνουν την καριέρα τους, είτε εντός είτε εκτός της Unilever. Επίσης, έως το 2030, θα πρωτοπορήσουμε με νέα μοντέλα απασχόλησης, τα οποία θα επιτρέπουν στους ανθρώπους να επιλέξουν πώς θέλουν να εργάζονται. Σε αυτά μπορεί να περιλαμβάνονται ευέλικτα συμβόλαια που διατηρούν τις παροχές πλήρους απασχόλησης ή εκπαιδευτικές άδειες ή επανεκπαίδευση.
Επιπλέον, θα βοηθήσουμε στην ενίσχυση 10 εκατ. νέων, εκτός του οργανισμού μας, παρέχοντάς τους βασικές δεξιότητες προετοιμάζοντάς τους για νέες ευκαιρίες απασχόλησης έως το 2030. Για παράδειγμα, συνεργαζόμαστε με άλλες εταιρείες στο LevelUp - μια πλατφόρμα απασχόλησης για νέους - για την παροχή one-stop shop για τους νέους, με υπηρεσίες επαγγελματικού προσανατολισμού και πρόσβαση σε εκπαίδευση, εθελοντισμό και ανάπτυξη εργασιακής εμπειρίας.
Μία υγιής κοινωνία για μία υγιή επιχείρηση
Η ένταξη βρίσκεται στο επίκεντρο του παγκόσμιου προγράμματος αειφόρου ανάπτυξης, έχοντας ως κεντρική φιλοδοξία «να μη μείνει κανείς πίσω». Η οικοδόμηση της διαφορετικότητας και της ενσωμάτωσης εντός και εκτός της επιχείρησής μας, συμβάλουν θετικά στους στόχους αειφόρου ανάπτυξης του ΟΗΕ.
Αυτό αποτελεί κομμάτι του DNA μας από τη δημιουργία της Unilever εδώ και περισσότερο από έναν αιώνα. Και είναι αναπόσπαστο μέρος της στρατηγικής μας σήμερα: να συμβάλουμε σε έναν δίκαιο και χωρίς κοινωνικούς αποκλεισμούς κόσμο με μάρκες που υπερασπίζονται τα ανθρώπινα δικαιώματα, υπερασπίζονται την ισότητα και κατανέμουν δίκαια την αξία.
Είμαστε περήφανοι για τον θετικό αντίκτυπο στην πάροδο των ετών, αλλά έχουμε πολλά ακόμα να κάνουμε. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο θέτουμε αυτές τις τολμηρές νέες δεσμεύσεις με στόχο την άνοδο του βιοτικού επιπέδου των ανθρώπων στην επιχείρησή μας και σε ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα μας, ειδικά εκείνων που αυτή τη στιγμή υπο-εκπροσωπούνται.
Και όπως λέει ο Alan Jope: «Πιστεύουμε ότι οι δεσμεύσεις μας θα μετατρέψουν την Unilever σε μια καλύτερη και ισχυρότερη επιχείρηση, προετοιμασμένη για τις τεράστιες κοινωνικές αλλαγές που βιώνουμε σήμερα - αλλαγές οι οποίες είναι βέβαιο πως θα επιταχυνθούν. Χωρίς μια υγιή κοινωνία, δεν μπορεί να υπάρξει μια υγιής επιχείρηση. "