Πώς ξεκίνησαν όλα
Η επιτυχημένη ιστορία της Knorr ξεκίνησε με το μεσημεριανό γεύμα.
Ή μάλλον με την αναζήτηση ορεκτικών, γρήγορων και θρεπτικών μεσημεριανών γευμάτων για τους εργάτες του εργοστασίου του Carl Heinrich Knorr στο Heilbronn της Γερμανίας, το οποίο το 1838 ήταν αφιερωμένο στην προμήθεια κιχωρίου στην αγορά του καφέ.
Έχοντας εντοπίσει αυτή την έλλειψη στην αγορά, ο Carl Heinrich Knorr άρχισε να πειραματίζεται με την αποξήρανση λαχανικών και μπαχαρικών προκειμένου να διατηρήσει τόσο το θρεπτικό τους περιεχόμενο όσο και τη γεύση τους.
Το 1873 ήταν έτοιμος να μοιραστεί τις μαγειρικές του καινοτομίες με τον κόσμο και οι πρώτες αφυδατωμένες σούπες Knorr άρχισαν να πωλούνται σε όλη την ηπειρωτική Ευρώπη.
Ήταν η αρχή μιας ιστορίας επιτυχίας που θα έκανε το brand να αναπτυχθεί γρήγορα, με μια σειρά προμαγειρεμένων τροφίμων να κυκλοφορεί το 1885, ακολουθούμενη από μίγματα σάλτσας το 1908.
Στη συνέχεια, το 1912, κυκλοφόρησε ο κύβος ζωμού. Ήταν μια στιγμή ορόσημο, καθώς αυτό το μικρό πλακίδιο γεύσης έγινε γρήγορα το προϊόν-σήμα κατατεθέν του brand και μπεστ σέλερ για όλες τις δεκαετίες.
Πώς εξελίσσεται
Σήμερα, η Knorr είναι η πέμπτη μεγαλύτερη μάρκα συσκευασμένων καταναλωτικών προϊόντων παγκοσμίως, με ανάπτυξη σε ετήσια βάση από το 2020, χάρη τόσο στο τμήμα λιανικής πώλησης που αντιπροσωπεύει το 70% της επιχείρησης όσο και στην επαγγελματική σειρά προϊόντων που υποστηρίζει την επιχείρηση παροχής υπηρεσιών εστίασης της Unilever, Unilever Food Solutions (UFS).
Οι κύβοι ζωμού λαχανικών/κρέατος της Knorr είναι αναμφίβολα η κινητήριος δύναμη αυτής της ανάπτυξης. Με 600 κύβους να πωλούνται κάθε λεπτό, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι έχουν γίνει βασικό συστατικό τόσο στις οικιακές όσο και στις επαγγελματικές κουζίνες σε όλο τον κόσμο.
Και δεν είναι οι μόνοι. Υπολογίζεται ότι ένα προϊόν Knorr επιλέγεται από την εκτεταμένη γκάμα της μάρκας 3 δισεκατομμύρια φορές τον χρόνο.
Σήμερα διατίθεται σε 95 χώρες παγκοσμίως, οι βασικές αγορές της Knorr βρίσκονται στις ΗΠΑ, τη Γερμανία, το Μεξικό, την Ινδονησία, τις Φιλιππίνες, τον Καναδά, τη Γαλλία, τη Νότια Αφρική, την Πολωνία, το Πακιστάν, την Ταϊλάνδη και την Κίνα.
Ως ηγέτης στις περισσότερες από αυτές τις αγορές, το κλειδί της διεθνούς επιτυχίας της Knorr έγκειται στην υβριδική της προσέγγιση «glocal» (global/local), η οποία αξιοποιεί τις παγκόσμιες τεχνολογίες τροφίμων της μάρκας για την προσαρμογή των προϊόντων στα τοπικά και περιφερειακά γευστικά προφίλ.
Ο κύβος ζωμού προσφέρει ένα εξαιρετικό παράδειγμα. Εκτός από τον βασικό κύβο κοτόπουλου, η Knorr διαθέτει σήμερα στην αγορά πάνω από 180 εναλλακτικές συνταγές ζωμού κοτόπουλου, κάθε μία από τις οποίες είναι προσαρμοσμένη για να ανταποκρίνεται σε συγκεκριμένες γεωγραφικές γευστικές προτιμήσεις.
Στο Μεξικό, για παράδειγμα, οι κύβοι κοτόπουλου ενισχύονται με τα βότανα και τα μπαχαρικά που προτιμώνται ιδιαίτερα στη λατινοαμερικάνικη κουζίνα. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται παραλλαγές με κοτόπουλο και τσιπότλε, καθώς και παραλλαγές με κοτόπουλο και κόλιανδρο/κορίανδρο.
Η μάρκα ακολουθεί μια παρόμοια «τοπική» προσέγγιση για την εξυπηρέτηση των καταναλωτών με ειδικές διατροφικές απαιτήσεις. Στις Κάτω Χώρες, για παράδειγμα, η Knorr έχει κυκλοφορήσει μια σειρά από παραδοσιακές σούπες με πιστοποίηση χαλάλ (halal), όπως η Chorba και η Harira, προκειμένου να εξυπηρετήσει καλύτερα τη σημαντική μουσουλμανική κοινότητα της χώρας.
Αλλά δεν είναι μόνο η γεωγραφική τοποθεσία που καθορίζει τις γευστικές προτιμήσεις. Οι διαφορές μεταξύ των γενεών μπορούν επίσης να παίξουν ρόλο, γι' αυτό, για παράδειγμα, οι πρόσφατες κυκλοφορίες προϊόντων και οι προωθητικές ενέργειες έχουν επικεντρωθεί στην ικανοποίηση των αναγκών των νεότερων καταναλωτών.
Στην Ινδία, για παράδειγμα, τα K-Pots, μια σειρά από μίνι γεύματα με ασιατικές γεύσεις, κυκλοφόρησαν για να ικανοποιήσουν την αυξανόμενη όρεξη των νεότερων καταναλωτών για βολικές επιλογές σνακ.
Εν τω μεταξύ, στη Γερμανία, η βραβευμένη καμπάνια «Eat Your Veggies» της Knorr, με στόχο την ενθάρρυνση των νέων να τρώνε περισσότερα φυτικά γεύματα, αξιοποίησε τη δύναμη επιρροής επτά δημιουργών του TikTok, οι οποίοι μετέτρεψαν τις οδηγίες για παραλλαγές συνταγών Knorr Fix χωρίς κρέας σε τραγούδια.
Ο σκοπός που κινεί τη μάρκα
Η προσφορά καλών τροφών σε όλους ήταν πάντα στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων της Knorr. Και χάρη στην τεράστια παγκόσμια απήχηση και τη δέσμευσή της στη γεύση, η μάρκα είναι σε εξαιρετική θέση να προωθήσει την υγιεινή, βιώσιμη διατροφή με τρόπους που είναι εύκολοι, προσιτοί και, ίσως το σημαντικότερο, γευστικοί για όλους.
Στην Knorr πιστεύουμε ότι το καλό φαγητό μπορεί να είναι εύκολο, υγιεινό και απολαυστικό. Αξιοποιούμε τη δύναμη των influencer και της δημοφιλούς κουλτούρας για να κάνουμε τα καλά πράγματα ακαταμάχητα.
Frank Haresnape, Παγκόσμιος Αντιπρόεδρος της Knorr
«Η επιθυμητότητα και η λαχτάρα δεν πρέπει να περιορίζονται στις λιγότερο καλές επιλογές. Αξιοποιούμε τη δύναμη των influencer και της δημοφιλούς κουλτούρας για να κάνουμε τα καλά πράγματα ακαταμάχητα.
«Στην Knorr πιστεύουμε ότι το καλό φαγητό μπορεί να είναι εύκολο, υγιεινό και απολαυστικό», δηλώνει ο Frank Haresnape, Παγκόσμιος Αντιπρόεδρος της Knorr.
Για τον σκοπό αυτό, η Knorr εμπνέει εκατομμύρια ανθρώπους να μαγειρεύουν πιο υγιεινά γεύματα στο σπίτι, όχι μόνο μέσω των προϊόντων της, αλλά και χάρη στις συνταγές που αναγράφονται στη συσκευασία, τις προωθητικές ενέργειες στα καταστήματα και τις επιτόπιες πρωτοβουλίες και προγράμματα διατροφής τόσο σε τοπικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο.
Ακολουθούν μερικά παραδείγματα:
1. Προώθηση της φυτικής διατροφής
Πολλές από τις καμπάνιες της Knorr υποστηρίζουν τα φυτικά γεύματα και βοηθούν ώστε η στροφή από το κρέας στα λαχανικά να είναι όσο το δυνατόν πιο απλή.
Στη Γαλλία και το Βέλγιο, για παράδειγμα, η μάρκα κυκλοφόρησε πρόσφατα μια νέα σειρά από καρυκεύματα που δημιουργήθηκαν ειδικά για να ενισχύσουν τη γεύση και την υφή των λαχανικών που ψήνονται στον φούρνο.
Το brand υποστηρίζει επίσης τη φυτική διατροφή μέσω διαδικτυακών πλατφορμών συνταγών που παρέχουν πλούσια έμπνευση για χορτοφαγικά και vegan γεύματα, καθώς και με την αντικατάσταση των ζωικών συστατικών με φυτικές εναλλακτικές λύσεις στις διάφορες συνταγές, όπου αυτό είναι δυνατόν.
2. Καθιέρωση μιας βιώσιμης αλυσίδας εφοδιασμού
Για πάνω από δέκα χρόνια, η Knorr συνεργάζεται με προμηθευτές και αγρότες προκειμένου να τους ενθαρρύνει και να τους υποστηρίξει στην καλλιέργεια βασικών συστατικών με βάση τον Κώδικα Βιώσιμης Γεωργίας της Unilever.
Σήμερα το 95% των λαχανικών και των βοτάνων προέρχεται από βιώσιμες πηγές και η Knorr προμηθεύεται όλο και περισσότερο συστατικά που καλλιεργούνται σύμφωνα με τις αρχές της αναγεννητικής γεωργίας.
3. Υποστήριξη της καλής διατροφής
Η δέσμευση της Knorr για την υποστήριξη της υγιεινής διατροφής αποτυπώνεται και σε μια πληθώρα προγραμμάτων που στοχεύουν σε συγκεκριμένα διατροφικά ζητήματα. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται:
Εμπλουτισμός των προϊόντων
Εδώ και χρόνια, η Knorr εμπλουτίζει τα προϊόντα της για να βοηθήσει στην καταπολέμηση του υποσιτισμού. Μέχρι το τέλος του 2022, η Knorr είχε παραδώσει 131 δισεκατομμύρια εμπλουτισμένες μερίδες με τουλάχιστον ένα από τα πέντε βασικά μικροθρεπτικά συστατικά (βιταμίνη Α, βιταμίνη D, ιώδιο, σίδηρο και ψευδάργυρο) σε συνολικά 75 χώρες.
Στο Πακιστάν, για παράδειγμα, πάνω από το 50% των παιδιών κάτω των πέντε ετών και των εφήβων κοριτσιών είναι αναιμικά («Εθνική Έρευνα Διατροφής 2018», Πακιστάν).
Τα Knorr Iron + Masala Noodles, εμπλουτισμένα με το 15% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης σιδήρου καθώς και πρόσθετες φυτικές ίνες, απαντούν σε αυτό το πρόβλημα προσφέροντας στους καταναλωτές έναν απλό τρόπο για να αποκτήσουν ένα θρεπτικό γεύμα σε πολύ προσιτή τιμή. Με τον τρόπο αυτό, το brand προσφέρει θρεπτικά και νόστιμα γεύματα σε ανθρώπους που τα χρειάζονται περισσότερο – ειδικά στις αγροτικές περιοχές της χώρας.
Διαφοροποίηση της διατροφής
Έρευνες έχουν δείξει ότι μια ποικιλόμορφη διατροφή που περιλαμβάνει τρόφιμα φυτικής προέλευσης είναι ο καλύτερος τρόπος για να διασφαλιστεί η καλή διατροφή. Για τον σκοπό αυτό, η Knorr συνεργάζεται με κοινότητες σε όλο τον κόσμο για να βρει εύκολους και προσιτούς τρόπους προκειμένου να φέρνει υγιεινά τρόφιμα στο τραπέζι.
Στην Ινδονησία, το 2019 ξεκίνησε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Nutrimenu της Royco (το εμπορικό σήμα της Knorr στην Ινδονησία) για να βοηθήσει τις οικογένειες να υιοθετήσουν πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες διαφοροποιώντας τη διατροφή τους.
Μέχρι το τέλος του 2022, η καμπάνια «What's on my Plate» είχε βοηθήσει τους ανθρώπους να ετοιμάσουν 100 εκατομμύρια πιο θρεπτικά πιάτα μέσω επιτόπιων και ψηφιακών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων σε ολόκληρη την Ινδονησία.
Εντελώς νέες ιδέες
Προϊόν: ζωμός χωρίς αλάτι
Στο πλαίσιο της δέσμευσης Future Foods της Unilever, η Knorr έχει αναλάβει μια αποστολή να μειώσει την περιεκτικότητα των προϊόντων της σε αλάτι. Η δυσκολία με τους κύβους ζωμού έγκειται στο γεγονός ότι το αλάτι όχι μόνο ενισχύει τη γεύση τους αλλά και τους προσδίδει τη δομή τους.
Ωστόσο, το 2021, η ομάδα Έρευνας και Ανάπτυξης της Knorr έλυσε το πρόβλημα: δημιούργησε έναν εναλλακτικό κύβο ζωμού χωρίς αλάτι χάρη σε ένα μοναδικό μείγμα λαχανικών, βοτάνων και μπαχαρικών που χρησιμοποιήθηκαν για να βοηθήσουν στη δημιουργία μιας πλούσιας γεύσης umami.
Καμπάνια: Eat for Good
Στις 19 Φεβρουαρίου 2021, η Knorr εγκαινίασε την Παγκόσμια Ημέρα Eat for Good ως έναν τρόπο να εμπνεύσει τους ανθρώπους να αυξήσουν τη διατροφική αξία των γευμάτων τους και ταυτόχρονα να μειώσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των τροφίμων που βάζουν στο πιάτο τους.
Στο πλαίσιο των φετινών εκδηλώσεων, με την καμπάνια «Dare to Try» η μάρκα προκάλεσε 11 influencers σε ένα παιχνίδι αλήθειας ή τόλμης, κατά τη διάρκεια του οποίου έμαθαν την αλήθεια για τα βιώσιμα τρόφιμα και τόλμησαν να δοκιμάσουν εναλλακτικές τροφές, όπως έντομα πλούσια σε πρωτεΐνες.
Η καμπάνια εξασφάλισε 358 εκατομμύρια επαφές στα μέσα ενημέρωσης, προβολές περιεχομένου δέκα ετών και περισσότερες από 7,9 δισεκατομμύρια προβολές στο TikTok. Η καμπάνια ήταν επίσης υποψήφια για το Βραβείο Δημιουργικότητας Cannes Lions.
Συσκευασία: Πάμε Πράσινο
Το 2021, η συσκευασία της Knorr ανανεώθηκε ώστε να αντικατοπτρίζει καλύτερα τις αξίες και τις δεσμεύσεις της μάρκας στον 21ο αιώνα.
Η νέα εμφάνιση είναι σταθερά πράσινη: ένα χρώμα που αντικατοπτρίζει όχι μόνο τη δέσμευση της μάρκας για υγιεινή διατροφή και βιώσιμη παραγωγή τροφίμων, αλλά και το πάθος της για φυσική φρεσκάδα και γεύση.
Ίσως σας ενδιαφέρει να γνωρίζετε...
Το λογότυπο της Knorr βασίζεται στην υπογραφή του Carl Heinrich Knorr.