Ο Κανονισμός της ΕΕ περί Τεχνητής Νοημοσύνης[a] είναι ο πρώτος παγκοσμίως γενικός νόμος σχετικά με την Τεχνητή Νοημοσύνη που αποσκοπεί στον περιορισμό των κινδύνων από τη χρήση της , ενώ διάχυτη είναι η πεποίθηση ότι θα αποτελέσει το πρότυπο για άλλα παρόμοια ρυθμιστικά καθεστώτα Τεχνητής Νοημοσύνης που αναπτύσσονται ανά την υφήλιο.
Στη Unilever ωστόσο, η υπεύθυνη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης αποτελεί προτεραιότητα εδώ και χρόνια, όπως εξηγούν ο Andy Hill, Υπέυθυνος Δεδομένων, και η Christine Lee, Υπεύθυνη Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
Διασφάλιση από άκρη σε άκρη: ο έξυπνος τρόπος εργασίας με την τεχνητή νοημοσύνη
Το ταξίδι της Unilever για τη διασφάλιση της Τεχνητής Νοημοσύνης ξεκίνησε το 2019, όταν, ενόσω η συζήτηση για την ψηφιακή διαφάνεια και την προστασία της ιδιωτικής ζωής σε διεθνές επίπεδο άρχισε να κλιμακώνεται, η επιχείρηση άρχισε να επανεξετάζει τις πρακτικές της αναφορικά με τη δεοντολογία των δεδομένων και της τεχνητής νοημοσύνης.
Το 2021 η Unilever ενίσχυσε τις επιχειρηματικές της αρχές για να δεσμευτεί για την υπεύθυνη, ηθική και δίκαιη χρήση των δεδομένων. Τα επόμενα χρόνια αρχίσαμε να αναπτύσσουμε τη διαδικασία διασφάλισης της τεχνητής νοημοσύνης, επεκτείνοντάς την σταδιακά κατά τρόπο που να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του αναπτυσσόμενου πεδίου της παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης. Έχει πλέον καταστεί αναπόσπαστο στοιχείο των επιχειρηματικών μας δραστηριοτήτων.
«Η κανονιστική συμμόρφωση αποτελεί θεμελιώδες στοιχείο του πλαισίου μας για την Υπεύθυνη Τεχνητή Νοημοσύνη, και συμμετέχουμε στην προληπτική παρακολούθηση και αντιμετώπιση των μελλοντικών νομικών εξελίξεων που ενδέχεται να επηρεάσουν τη Unilever», μας εξηγεί η Christine Lee, Υπεύθυνη Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
Προκειμένου να διασφαλιστεί η τήρηση των σχετικών κανονιστικών προτύπων στη Unilever, μια διεπιστημονική ομάδα εμπειρογνωμόνων αξιολογεί όλα τα πιθανά νέα πρότζεκτ που χρησιμοποιούν συστήματα τεχνητής νοημοσύνης συμπεριλαμβανομένων και των συνεργαζόμενων εταίρων μας στην Ολιστική Τεχνητή Νοημοσύνη. Διεξάγουν μία ανασκόπηση των απαιτήσεων του κάθε έργου, επιβλέποντας τη διαχείριση των πιθανών κινδύνων και προτείνοντας βελτιώσεις ή στρατηγικές περιορισμού των κινδύνων, οι οποίες ίσως απαιτούνται πριν από την εφαρμογή των έργων, καθώς αναλαμβάνουν και τη διαρκή παρακολούθησή του.
Αυτό το σύστημα ταξινόμησης υποστηρίζεται περαιτέρω από τις Αρχές Υπεύθυνης Τεχνητής Νοημοσύνης της Unilever, οι οποίες επιβεβαιώνουν τη δέσμευσή μας να αναπτύσσουμε, να αξιοποιούμε και να χρησιμοποιούμε τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης σύμφωνα με τον Κώδικα Επιχειρηματικών Αρχών της Unilever, τις νομικές και κανονιστικές απαιτήσεις και τα πρότυπα του ΟΗΕ.
Βλέπουμε δυναμική στη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης για την αύξηση της παραγωγικότητας, της δημιουργικότητας και της περαιτέρω ανάπτυξης της Unilever.
Andy Hill, Υπεύθυνος Δεδομένων
Άρτια διαχείριση κινδύνων
Η διαδικασία έχει πλέον ενσωματωθεί πλήρως σε ολόκληρο τον οργανισμό, με την ομάδα να φτάνει πρόσφατα στο ορόσημο των 150 «διασφαλισμένων έργων».
«Περνώντας πρωτότυπα πρότζεκτ που χρησιμοποιούν Τεχνητή Νοημοσύνη από μια διεξοδική διαδικασία διασφάλισης σε πρώιμο στάδιο, μπορούμε να είμαστε πιο καινοτόμοι και να διαθέτουμε γρηγορότερα απόλυτα αξιόπιστα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης», λέει ο Andy Hill, Υπεύθυνος Δεδομένων.
Με περισσότερα από 500 συστήματα τεχνητής νοημοσύνης σε λειτουργία παγκοσμίως, που κυμαίνονται από την Έρευνα και Ανάπτυξη με τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης που επιτρέπει ταχύτερους κύκλους καινοτομίας, έως τον έλεγχο αποθεμάτων με αυτοματοποιημένα συστήματα και μάρκετινγκ εμπειρίες καταναλωτών που ενεργοποιούνται με χρήση τεχνητής νοημοσύνης, η ύπαρξη ενός Πλαισίου Υπεύθυνης Τεχνητής Νοημοσύνης που διέπει την ανάπτυξη, την αξιοποίηση και τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης, είναι πράγματι άκρως σημαντική για τη Unilever.
«Βλέπουμε δυναμική στη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης για την αύξηση της παραγωγικότητας, της δημιουργικότητας και της περαιτέρω ανάπτυξης της Unilever»,προσθέτει ο Andy.
«Με την ενίσχυση αυτής της νέας τεχνολογίας, προσφέρουμε στις ομάδες μας τα εργαλεία που χρειάζονται για να εκπαιδεύονται, να λαμβάνουν καλύτερες αποφάσεις και να αποκτούν νέες εμπειρίες. Δημιουργώντας αυτόνομα συστήματα, η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να μας βοηθήσει να γίνουμε πιο παραγωγικοί στην επιχείρησή μας.
«Και καθώς αυτά τα συστήματα αναπτύσσονται όλο και περισσότερο, είναι ζωτικής σημασίας να διασφαλίζουμε ότι χρησιμοποιούνται με υπευθυνότητα».
Διατηρώντας ρυθμό σ' έναν ταχέως εξελισσόμενο τομέα
Η πλήρης ορατότητα στο κεφάλαιο της Τεχνητής Νοημοσύνη της Unilever διασφαλίζει ότι είμαστε σε θέση να διαχειριζόμαστε αποτελεσματικά τον κίνδυνο και να συμβαδίζουμε ευκολότερα με τα νέα παγκόσμια νομικά πλαίσια, όπως ο Κανονισμός της ΕΕ περί Τεχνητής Νοημοσύνης και το Εκτελεστικό Διάταγμα του Λευκού Οίκου των ΗΠΑ για την Τεχνητή Νοημοσύνη.
«Αν και η Unilever έχει ήδη θεσπίσει νομικές και ηθικές κατευθυντήριες γραμμές για την Τεχνητή Νοημοσύνη, οι πιθανοί κίνδυνοι που σχετίζονται με τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας, την ιδιωτικότητα των δεδομένων, τη διαφάνεια, την εμπιστευτικότητα και τη μεροληψία της Τεχνητής Νοημοσύνης μπορεί να εξακολουθούν να υφίστανται, δεδομένου ότι τα νομικά πλαίσια μπορεί να υστερούν σε σχέση με τις ταχείες τεχνολογικές εξελίξεις», διευκρινίζει η Christine.
Σε αυτό το ταχέως μεταβαλλόμενο τοπίο, ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να διασφαλίζεται η συμμόρφωση είναι η συνεχής επαγρύπνηση και οι κλιμακούμενες διαδικασίες που μπορούν να προσαρμόζονται στους εξελισσόμενους κανονισμούς, και σε αυτό ακριβώς το σημείο το σύστημα διασφάλισης Τεχνητής Νοημοσύνης της Unilever έχει το πλεονέκτημα.
«Καθώς η ζήτηση για συστήματα, τεχνολογία και δυνατότητες Τεχνητής Νοημοσύνης συνεχίζει να αυξάνεται, αναμένεται η εξέλιξη των κανονισμών, αφού οι διάφορες χώρες συζητούν τις δικές τους προσεγγίσεις για τη διαχείριση της Τεχνητής Νοημοσύνης», σημειώνει ο Andy.
«Θα συνεχίσουμε να διασφαλίζουμε ότι η Unilever συμβαδίζει με τις νομικές εξελίξεις που επηρεάζουν την επιχείρηση και τα brand μας – από τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας σε υλικό που παράγεται με Τεχνητή Νοημοσύνη μέχρι τους νόμους περί προστασίας απορρήτου δεδομένων και τους κανονισμούς για τη διαφήμιση.»
«Έχω μεγάλο ενθουσιασμό να δω πού μπορεί να μας οδηγήσει η ενσωμάτωση της ψηφιακής καινοτομίας και των πλέον ανεπτυγμένων τεχνολογιών, θα πρέπει ωστόσο να διασφαλίζουμε ότι τα δεδομένα μας είναι σωστά διαχειριζόμενα και ότι, όποτε η Unilever χρησιμοποιεί Τεχνητή Νοημοσύνη, αυτό θα γίνεται με αποτελεσματικό και υπεύθυνο τρόπο», προσθέτει χαρακτηριστικά.