Χτίζουμε μια επιχείρηση για την οποία θα είμαστε όλοι περήφανοι

Δέκα χρόνια πριν ξεκινήσαμε μια μεγάλη προσπάθεια να γίνουμε η πιο βιώσιμη επιχείρηση στον κόσμο.

Για να αποδείξουμε ότι η ανάπτυξη δεν πρέπει να συντελείται σε βάρος των ανθρώπων και του πλανήτη.

Για να δείξουμε ότι το επιχειρείν μπορεί να μετατραπεί σε δύναμη του καλού – με έργα, όχι απλώς λόγια.

Επιτύχαμε πολλούς από τους στόχους μας, ωστόσο μερικούς δεν καταφέραμε να τους πραγματοποιήσουμε.

Μια δεκαετία μετά, θέλουμε να μοιραστούμε όσα μάθαμε στην πορεία.

Και βάζουμε αυτή τη γνώση στο επίκεντρο μιας νέας, ακόμη πιο φιλόδοξης στρατηγικής.

Απολογισμός μιας δεκαετίας γεμάτης πρωτοπόρες δράσεις

Το 2010, εγκαινιάσαμε Το Παγκόσμιο Σχέδιο Δράσης για την Αειφορία της Unilever (USLP).

Το σχέδιο αυτό άλλαξε τους όρους του παιχνιδιού. Μια εποχή που οι περισσότερες επιχειρήσεις αντιμετώπιζαν την αειφορία και το επιχειρείν ως δύο διαφορετικές πραγματικότητες, εμείς είπαμε ότι συνδέονται άμεσα.

Δεν επρόκειτο για ένα σχέδιο αειφορίας.

Ήταν ένα σχέδιο για μια επιτυχημένη βιώσιμη επιχείρηση.

Λάβαμε υπόψη κάθε κρίκο της αλυσίδας αξίας μας και διαμορφώσαμε την προσέγγισή μας γύρω από τους μεγάλους στόχους που γνωρίζαμε ότι αποτελούσαν τη ραχοκοκκαλιά της προσπάθειας για αειφόρο ανάπτυξη σε παγκόσμιο επίπεδο.

Δράση για την κλιματική αλλαγή. Ισότητα των δύο φύλων. Υγεία και επισιτισμός δισεκατομμυρίων ανθρώπων. Σεβασμός για το περιβάλλον. Ένας δικαιότερος κόσμος με μεγαλύτερη ευημερία.

Στη συνέχεια, εμπλουτίσαμε αυτούς τους στόχους με ενδεχομένως τους πληρέστερους στόχους αειφορίας που είχε θέσει ποτέ μια επιχείρηση του δικού μας μεγέθους.

Είδαμε τον θετικό αντίκτυπο της προσπάθειάς μας στις αλλαγές στον κόσμο γύρω μας - ενίσχυση της θέσης των γυναικών, προστασία των δασών, βελτίωση της υγείας και υποστήριξη της αειφόρου γεωργίας.

Είδαμε επίσης τα οφέλη για την επιχείρησή μας.

Παρόλο όμως που καταφέραμε τόσα πολλά, έχουμε ακόμη δρόμο μπροστά μας.

Δεν επιτύχαμε κάποιες από τις επιμέρους επιδιώξεις μας.

Δεν εκπληρώσαμε όλους τους μεγάλους στόχους μας.

Και υπήρξαν φορές που πήραμε μερικά σκληρά μαθήματα.

Πώς τα πήγαμε;

Μετά από δέκα χρόνια εφαρμογής του Παγκόσμιου Σχεδίου Δράσης για την Αειφορία, τα θετικά αποτελέσματα είναι ορατά

Το Παγκόσμιο Σχέδιο Δράσης για την Αειφορία της Unilever

Το Παγκόσμιο Σχέδιο Δράσης για την Αειφορία της Unilever αποσκοπεί στην αποσύνδεση της επιχειρηματικής μας ανάπτυξης από το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα, αυξάνοντας ταυτόχρονα τον θετικό κοινωνικό μας αντίκτυπο.

Το Σχέδιό μας θέτει τρεις μεγάλους στόχους, η επίτευξη των οποίων στηρίζεται σε εννέα δεσμεύσεις και επιμέρους στόχους που καλύπτουν όλο το φάσμα των κοινωνικών, περιβαλλοντικών και οικονομικών μας επιδόσεων σε ολόκληρη την αξιακή μας αλυσίδα. Θα συνεχίσουμε να αναζητούμε συνεργασίες, εστιάζοντας στους τομείς εκείνους όπου μπορούμε να επιφέρουμε τις μεγαλύτερες αλλαγές, και να υποστηρίζουμε τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών.

Έχουμε τρεις μεγάλους στόχους

Βελτίωση της υγείας
και της ευημερίας
για περισσότερους από

1 δις ανθρώπους

Έως το 2020 θα βοηθήσουμε περισσότερους από ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους, ώστε να αναλάβουν δράση για τη βελτίωση της υγείας και της ευημερίας τους.

UN Sustainability Development Plan

Αναλαμβάνουμε δράση για τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών


Έως το 2020 θα βοηθήσουμε περισσότερους από ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους να βελτιώσουν την υγεία και την υγιεινή τους. Έτσι θα συμβάλουμε στην μείωση των περιστατικών θανατηφόρων ασθενειών, όπως η διάρροια.

1,3 δισεκατ. άνθρωποι ωφελήθηκαν μέχρι τα τέλη του 2019

  • Μείωση των διαρροϊκών και αναπνευστικών νόσων με το συστηματικό πλύσιμο των χεριών

  • Παροχή ασφαλούς, πόσιμου νερού

  • Βελτίωση της πρόσβασης σε δίκτυα αποχέτευσης

  • Βελτίωση της στοματικής υγείας

  • Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης

  • Βοήθεια για την επούλωση δερματικών βλαβών

Μάθετε περισσότερα σχετικά με την υγεία και την υγιεινή

Θα συνεχίσουμε να προσπαθούμε για τη βελτίωση της γεύσης και της διατροφικής ποιότητας όλων των προϊόντων μας. Η πλειοψηφία των προϊόντων μας πληρούν ή υπερβαίνουν τα κριτήρια βάσει των εθνικών διατροφικών συστάσεων. Η δέσμευσή μας όμως δεν σταματά εκεί: έως το 2020, θα διπλασιάσουμε την αναλογία των προϊόντων του χαρτοφυλακίου μας που πληρούν τα υψηλότερα διατροφικά πρότυπα, με βάση τις διεθνώς αναγνωρισμένες διατροφικές κατευθυντήριες οδηγίες. Έτσι θα βοηθήσουμε εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπους να ακολουθήσουν μια πιο υγιεινή διατροφή.

56% των προϊόντων του χαρτοφυλακίου μας βάσει όγκου πληρούσαν το 2019 τα υψηλότερα διατροφικά πρότυπα

  • Μείωση της περιεκτικότητας σε αλάτι
Κορεσμένα λιπαρά:
  • Μείωση της περιεκτικότητας σε κορεσμένα λιπαρά

  • Αύξηση των απαραίτητων λιπαρών οξέων

  • Μείωση των κορεσμένων λιπαρών σε περισσότερα προϊόντα

    (Δεν γίνονται πλέον μετρήσεις και αναφορές στοιχείων μετά την πώληση της Spreads το 2018.)

  • Αφαίρεση trans λιπαρών οξέων
  • Μείωση της περιεκτικότητας σε σάκχαρα
Μείωση των θερμίδων:
  • Στα παιδικά παγωτά
  • Σε περισσότερα προϊόντα παγωτού
  • Ενημέρωση για την υγιεινή διατροφή

Μάθετε περισσότερα σχετικά με τη βελτίωση της διατροφής

Μείωση του
περιβαλλοντικού
αντίκτυπου

στο μισό

Έως το 2030, στόχος μας είναι να μειώσουμε στο μισό το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της παραγωγής και χρήσης των προϊόντων μας, στο πλαίσιο της επιχειρηματικής μας ανάπτυξης.*

UN Sustainability Development Plan

Αναλαμβάνουμε δράση για τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών

Ο κύκλος ζωής των προϊόντων μας:

Μείωση στο μισό έως το 2030 των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) από τα προϊόντα μας σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής τους.

Η συνεισφορά των προϊόντων μας στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου ανά μονάδα κατανάλωσης έχει αυξηθεί κατά 2% περίπου από το 2010*

Η παραγωγή μας:

Έως το 2020, οι εκπομπές CO2 από τη λειτουργία των εργοστασίων μας θα είναι στα επίπεδα του 2008 ή κάτω από αυτά, παρά τους σημαντικά υψηλότερους όγκους παραγωγής.

-65% μείωση των εκπομπών CO2 ανά τόνο παραγωγής στα εργοστάσιά μας από το 2008

Επίτευξη θετικού ισοζυγίου άνθρακα στην παραγωγή:
  • Χρήση αποκλειστικά ανανεώσιμων πηγών ενέργειας

  • Χρήση δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας παραγόμενης από ανανεώσιμες πηγές

  • Εξάλειψη του άνθρακα από το ενεργειακό μείγμα

  • Διάθεση της πλεονάζουσας ενέργειας στις τοπικές κοινότητες

Μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από το πλύσιμο των ρούχων:
  • Αλλαγή της σύνθεσης
  • Μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τις μεταφορές

  • Μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από την ψύξη
  • Μείωση της κατανάλωσης ενέργειας στα γραφεία μας
  • Μείωση των μετακινήσεων των εργαζομένων
Μάθετε περισσότερα σχετικά με τα αέρια του θερμοκηπίου

Η χρήση των προϊόντων μας:

Μείωση στο μισό έως το 2020 της κατανάλωσης νερού κατά τη χρήση των προϊόντων μας.+

Η κατανάλωση νερού κατά τη χρήση των προϊόντων μας ανά μονάδα κατανάλωσης έχει αυξηθεί κατά 1% περίπου από το 2010*

Η παραγωγή μας:

Έως το 2020, οι εκπομπές CO2 από τη λειτουργία των εργοστασίων μας θα είναι στα επίπεδα του 2008 ή κάτω από αυτά, παρά τους σημαντικά υψηλότερους όγκους παραγωγής.

-47% μείωση στην υδροληψία ανά τόνο παραγωγής στα εργοστάσιά μας από το 2008

Μείωση της κατανάλωσης νερού στη διαδικασία πλύσης:
  • Προϊόντα που καταναλώνουν λιγότερο νερό

  • Μείωση της κατανάλωσης νερού στη γεωργία

Μάθετε περισσότερα σχετικά με την κατανάλωση νερού

Τα προϊόντα μας:

Μείωση στο μισό έως το 2020 των αποβλήτων από την απόρριψη των προϊόντων μας.

Τα παραγόμενα απόβλητα από τη χρήση των προϊόντων μας ανά μονάδα κατανάλωσης έχουν μειωθεί περίπου κατά 32% από το 2010*

Η παραγωγή μας:

Έως το 2020, τα συνολικά απόβλητα προς διάθεση θα είναι στα επίπεδα του 2008 ή κάτω από αυτά, παρά τους σημαντικά υψηλότερους όγκους παραγωγής.

-96% μείωση των συνολικών αποβλήτων ανά τόνο παραγωγής από το 2008

Μείωση των αποβλήτων της παραγωγής:
  • Μηδενικά μη επικίνδυνα απόβλητα σε χώρους υγειονομικής ταφής
  • Επαναχρησιµοποιήσιµες, ανακυκλώσιµες ή λιπασματοποιήσιμες πλαστικές συσκευασίες

  • Μείωση των υλικών συσκευασίας

Ανακύκλωση συσκευασιών:
  • Αύξηση των ποσοστών ανακύκλωσης και ανάκτησης

  • Αύξηση των ανακυκλωμένων πρώτων υλών

  • Διαχείριση των αποβλήτων από τα σακουλάκια συσκευασιών

  • Εξάλειψη της χρήσης PVC

Μείωση των αποβλήτων γραφείου:
  • Ανακύκλωση, επαναχρησιμοποίηση, ανάκτηση

  • Μείωση της κατανάλωσης χαρτιού

  • Κατάργηση του χαρτιού στις λειτουργίες γραφείου

Μάθετε περισσότερα σχετικά με τα απόβλητα και τις συσκευασίες

Έως το 2020 θα προμηθευόμαστε το 100% των αγροτικών πρώτων υλών μας από αειφόρους πηγές.

62% των αγροτικών πρώτων υλών μας προέρχονταν από αειφόρους πηγές μέχρι και τα τέλη του 2019

  • Φοινικέλαιο αειφόρου γεωργίας

  • Χαρτί και χαρτόνι

  • Σπόροι και λάδι σόγιας

  • Τσάι

  • Φρούτα

  • Λαχανικά

  • Κακάο

  • Ζάχαρη

  • Ηλιέλαιο

  • Κραμβέλαιο

  • Γαλακτοκομικά

  • Ben & Jerry’s δίκαιου εμπορίου

  • Αυγά εκτός κλωβοστοιχίας

  • Αύξηση του ποσοστού προμήθειας των αναλωσίμων γραφείου από αειφόρους πηγές

Μάθετε περισσότερα σχετικά με τις αειφόρους πηγές προμήθειας

Ενίσχυση των
μέσων διαβίωσης
για

εκατομμύρια ανθρώπους

Έως το 2020 θα ενισχύσουμε τα μέσα διαβίωσης εκατομμυρίων ανθρώπων στο πλαίσιο της επιχειρηματικής μας ανάπτυξης.

UN Sustainability Development Plan

Αναλαμβάνουμε δράση για τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών


Έως το 2020 θα προωθήσουμε τα ανθρώπινα δικαιώματα σε όλες τις δραστηριότητές μας και στην ευρύτερη εφοδιαστική μας αλυσίδα.

70% των δαπανών στις προμήθειες πραγματοποιούνται μέσω προμηθευτών που πληρούν τις υποχρεωτικές απαιτήσεις της Πολιτικής Υπεύθυνης Προμήθειας που εφαρμόζουμε


Συνεχίσαμε να προωθούμε το σεβασμό των ανθρώπινων δικαιωμάτων, εστιάζοντας σε 8 καίρια ζητήματα στην Έκθεσή μας για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα


Ο δείκτης Total Recordable Frequency Rate για την ασφάλεια βελτιώθηκε σε 0,76 ανά 1.000.000 ώρες εργασίας

  • Εφαρμογή των κατευθυντήριων αρχών των Ηνωμένων Εθνών για τις επιχειρήσεις και τα ανθρώπινα δικαιώματα

  • Προέλευση του 100% των προμηθειών μας σύμφωνα με την Πολιτική Υπεύθυνης Προμήθειας της εταιρείας μας

  • Δημιουργία πλαισίου για δίκαιες αμοιβές

  • Βελτίωση της υγείας, της διατροφής και της ευημερίας των εργαζομένων

  • Μείωση των τραυματισμών και των ατυχημάτων στον εργασιακό χώρο

Μάθετε περισσότερα για την ίση μεταχείριση στην εργασία

Έως το 2020 θα συμβάλουμε στη χειραφέτηση 5 εκατομμυρίων γυναικών.

2,34 εκατ. γυναίκες απέκτησαν πρόσβαση σε πρωτοβουλίες που είχαν ως στόχο την προώθηση της ασφάλειάς τους, την ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους και την επέκταση των προσφερόμενων ευκαιριών

  • Δημιουργία ισορροπημένης οργάνωσης με εκπροσώπηση και των δύο φύλων, κυρίως σε επίπεδο διοίκησης

  • Προώθηση της ασφάλειας των γυναικών στις κοινότητες όπου δραστηριοποιούμαστε

  • Καλύτερη πρόσβαση σε εκπαίδευση και προγράμματα ανάπτυξης δεξιοτήτων

  • Διεύρυνση των ευκαιριών στο κανάλι της λιανικής πώλησης

Μάθετε περισσότερα σχετικά με τις ευκαιρίες για τις γυναίκες

Έως το 2020 θα επηρεάσουμε θετικά τη ζωή 5,5 εκατομμυρίων ανθρώπων.

793.000 μικροκαλλιεργητές και 1,81 εκατομμύρια λιανοπωλητές μικρής κλίμακας απέκτησαν πρόσβαση σε πρωτοβουλίες που αποσκοπούν στη βελτίωση των γεωργικών τους πρακτικών ή στην αύξηση των εισοδημάτων τους

  • Βελτίωση των μέσων επιβίωσης των μικροκαλλιεργητών

  • Βελτίωση των εισοδημάτων λιανοπωλητών μικρής κλίμακας

Μάθετε περισσότερα σχετικά με την ανοικτή σε όλους επιχείρηση
Key
  • Επιτεύχθηκε

    This is the number of targets we have achieved

  • Δρομολογημένο

    This is the number of targets we are on track to achieve

  • Εκτός στόχου

    This is the number of targets we are currently not on track

  • %

    του στόχου επιτεύχθηκε

    This is the percentage of the target we are on track to achieve

* Οι περιβαλλοντικοί μας στόχοι εκφράζονται «ανά μονάδα κατανάλωσης». Αυτό αντιστοιχεί σε μία μεμονωμένη χρήση, δόση ή μερίδα προϊόντος.

+ Σε επτά χώρες με έλλειψη νερού που συγκεντρώνουν περίπου τον μισό πληθυσμό της γης.

Με την εγκυρότητα της PricewaterhouseCoopers (PwC). Bλ. Ανεξάρτητη έκθεση αξιοπιστίας & τις μετρήσεις μας.

Ακολουθώντας την πυξίδα μας

Και τώρα που το Παγκόσμιο Σχέδιο Δράσης για την Αειφορία της Unilever πλησιάζει στο τέλος του το 2020, ποιο είναι το επόμενο βήμα;

Συνεχίζουμε.

Τώρα είμαστε πιο σίγουροι από ποτέ ότι βρισκόμαστε στη σωστή πορεία, τόσο για μας όσο και για την κοινωνία. Με εφόδιο την εμπειρία που αποκτήσαμε κατά την υλοποίηση του Σχεδίου μας, ξεκινάμε να χτίσουμε ένα καλύτερο αύριο με συνοδοιπόρους τους προμηθευτές, τους πελάτες και τους καταναλωτές μας.

Με τι θέλουμε να μοιάζει η επιχείρησή μας;

Πιστεύουμε ότι πρέπει να καθοδηγείται από έναν υψηλό σκοπό και να είναι έτοιμη για τις προκλήσεις του μέλλοντος, σημειώνοντας εξαιρετικές επιδόσεις σε όλους τους τομείς.

Για να το πετύχουμε, θα ακολουθήσουμε τη νέα μας Πυξίδα – μια ενιαία επιχειρησιακή στρατηγική αειφόρου ανάπτυξης που βασίζεται σε τρεις θεμελιώδεις πεποιθήσεις:

Οι μάρκες «με σκοπό» αναπτύσσονται

Οι εταιρείες «με σκοπό» μακροζωούν

Οι άνθρωποι «με σκοπό» ευημερούν

Ανυπομονούμε να κάνουμε αυτό το ταξίδι μαζί σας.

Θα αξιοποιήσουμε τη δύναμη του επιχειρείν για να χτίσουμε τον κόσμο που όλοι επιθυμούμε. Μια επιχείρηση για την οποία θα είμαστε όλοι περήφανοι.

Πίσω στην κορυφή

ΣΥΝΔΕΘΕΙΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

Θέλουμε να είμαστε πάντα σε επαφή με όλους όσους ενδιαφέρονται για ένα βιώσιμο μέλλον.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

Επικοινωνήστε με την Unilever και τους ειδικούς μας ή βρείτε τους κατάλληλους ανθρώπους σε όλο τον κοσμο.

Επικοινωνηστε μαζι μας